Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.05.2024 01:05

Akcja, TUBUS! Amortyzatory strukturalne ACE na planach filmowych

Czym kaskaderzy są dla gwiazd filmowych, tym amortyzatory strukturalne TUBUS są dla drogich systemów kamer filmowych: znoszą wszystko podczas scen akcji, a także zapewniają zapobiegawczą ochronę przed wypadkami. W przeciwieństwie do kaskaderów, te półprzewodnikowe amortyzatory ACE mogą wytrzymać ponad milion silnych uderzeń i wibracji bez szwanku. To wystarczający powód dla inżynierów technologii filmowej z IDEA VISION GmbH, aby nadać tym amortyzatorom ważną rolę.

"Nic nie jest tak dobre, że nie można tego ulepszyć", mówi Mark Fellinger z IDEA VISION GmbH. Firma z Kolbermoor w Bawarii opracowuje, projektuje i sprzedaje systemy mechaniczne i elektroniczne m.in. dla przemysłu filmowego. IDEA VISION specjalizuje się również w stabilizowanych platformach kamerowych. "Koncentrujemy się na połączeniu niemieckich standardów jakości, maksymalnej elastyczności w zastosowaniu, prostej obsłudze i szybkim mocowaniu do szerokiej gamy nośników" - mówi Fellinger, opisując działalność firmy. Te cechy można również odnieść do pracy ACE Stoßdämpfer GmbH z Langenfeld, więc współpraca między obiema firmami w przypadku amortyzatora Hybris firmy IDEA VISION nie jest zaskoczeniem.


Problem: Płynniejsze i mniej szarpiące ruchy kamery
Absorbery wstrząsów Hybris są przeznaczone do stosowania pod lub nad profesjonalnymi kamerami filmowymi, zmotoryzowanymi gimbalami lub stabilizowanymi głowicami kamer. Dzięki temu 14-kilogramowemu systemowi stabilizacji profesjonalne zespoły kamerowe mogą kompensować wibracje i wstrząsy występujące podczas filmowania podczas jazdy samochodem, motocyklem lub łodzią. Regulowany liniowy hamulec indukcyjny i system sprężyn tworzą stabilną platformę do filmowania z amortyzatorami Hybris. Dzięki obsłudze, którą można skonfigurować i kontrolować za pomocą aplikacji, system może być obsługiwany bezdotykowo, może pracować z dużą precyzją, a także nie ulega zużyciu i jest niezależny od pogody. Skuteczność hamowania i tłumienia jest niezwykle precyzyjna dzięki zasadzie magnetycznych prądów wirowych i pozwala uniknąć bezpośrednich obciążeń mechanicznych wszystkich części systemu i powiązanych komponentów, takich jak gimbale lub kamery. Mogą one ważyć od 1 kg do 40 kg i są tłumione przez amortyzator Hybris o skoku sprężyny wynoszącym 46 cm. Ponieważ system jest często używany w trudnych warunkach, takich jak nierówny teren, na morzu i na torach wyścigowych, projektanci szukali dodatkowego tłumienia. Miało to zapewnić miękkie zatrzymanie na końcu skoku sprężyny, a tym samym utrzymać stabilny obraz z kamery. Pożądany element tłumiący miał być również wykorzystany do ograniczenia maksymalnego skoku zawieszenia, gdy zespoły kamerowe chciały filmować na wyboistym terenie tuż nad ziemią. W tym przypadku celem było uniknięcie niepożądanego uderzenia całego systemu.


Rozwiązanie: Konsultacje i testy doprowadziły do opracowania odpowiednich amortyzatorów strukturalnych

ACE zwykle współpracuje z klientami w celu określenia właściwego rozwiązania tłumiącego w oparciu o dane projektowe. Wiele standardowych rozwiązań można również zaprojektować za pomocą narzędzi obliczeniowych i konfiguracyjnych na stronie internetowej ACE: www.ace-ace.de/de/berechnungen.html. Jednakże, ponieważ filmowanie wymaga sprzętu o różnej wadze i żadne dwa ruchy kamery nie są takie same, w tym szczególnym przypadku szybko stało się jasne, że potrzebne jest nie tylko wysokiej jakości rozwiązanie tłumiące, ale także elastyczny dostawca. Wkrótce stało się jasne, że ACE może zapewnić jedno i drugie. Mark Fellinger w Kolbermoor nie miał eksperta technicznego z niemieckiej sieci sprzedaży firmy z Langenfeld, z którym mógłby się skontaktować. Zamiast tego Hans-Jürgen Greindl, inżynier sprzedaży ACE odpowiedzialny za Austrię, przyjechał do niego, ponieważ jego podróż z siedziby ACE w Linz była najkrótsza. Gdy test z małymi amortyzatorami nie do końca go usatysfakcjonował, Hans-Jürgen Greindl wpadł na właściwy pomysł: "Gdy zobaczyłem lekkie aluminiowo-tytanowe ramy amortyzatorów Hybris, stało się jasne, że nasze amortyzatory strukturalne TUBUS można również szybko i łatwo przykręcić do nich na każdym zakręcie, praktycznie na miarę"."Amortyzatory strukturalne, znane jako TUBUS ze względu na ich kształt przypominający rurę, są idealną alternatywą dla hydraulicznych małych i przemysłowych amortyzatorów, gdy opóźnienie nie musi być absolutnie liniowe i precyzyjne. Dostępne jako amortyzatory w ponad 140 różnych wersjach od ACE, TUBUS są używane do wyhamowywania mas, szczególnie w ekstremalnych warunkach pracy. "Dzięki żywotności wynoszącej ponad milion cykli obciążenia, są one również odpowiednie dla dużej liczby wstrząsów, których należy się spodziewać, ponieważ poszczególne ujęcia i sekwencje na planach filmowych często muszą być powtarzane" - podkreśla Hans-Jürgen Greindl.

Spośród wielu różnych amortyzatorów wykonanych z elastomeru kopoliestrowego, partnerzy zdecydowali się na wersje radialne. Mają one tę zaletę, że zwalniają szczególnie miękko, zapewniając w ten sposób pożądaną płynność obrazu. Dostępne ze skokiem od 17 mm do 60 mm, mogą być również łatwo zintegrowane z istniejącymi konstrukcjami dzięki swojej kompaktowej konstrukcji. Niewielkie komponenty mogą absorbować energię od 1,2 Nm/skok do 146 Nm/skok. Aby osiągnąć nie tylko dobry, ale wręcz idealny wynik, zespół ściśle współpracował nad znalezieniem TR83-50, który został ostatecznie użyty. Podobnie jak wszyscy przedstawiciele tej rodziny, są one bezobsługowe i gotowe do montażu, prawie w ogóle się nie nagrzewają, a zatem zapewniają stałą wydajność tłumienia. Dzięki skokowi 50 mm zapewniają teraz amortyzatory dla wszystkich ruchów kamery, które mogą wytrzymać indywidualne obciążenia z pochłanianiem energii do 45 Nm/skok. Zadowolony Mark Fellinger potwierdza motto IDEA VISION GmbH: "Nic nie jest tak dobre, że nie może być ulepszone." I możemy oczekiwać scen akcji z filmów nakręconych z pomocą amortyzatorów Hybris.

Więcej aktualności

W Szwajcarskim Centrum Nauki Technorama, 500 stacji eksperymentalnych oferuje odwiedzającym możli...

Naukowcy zajmujący się sportem również wykorzystują elementy maszyn hydraulicznych w swoic...

Transport szczepionki mRNA przeciwko COVID-19 firmy Biontech/Pfizer to prawdziwe wyzwanie logisty...

Oprócz oprogramowania do wymiarowania oraz danych CAD i symulacji, ACE Stoßdämp...

ACE Stoßdämpfer GmbH oferuje teraz inżynierom projektantom nie tylko oprogramowanie do...

Cyfryzacja i podejście lean management są postrzegane jako pożądana kuracja odchudzająca w wielu...