ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
23.10.2025 01:10
W jaki sposób można zwiększyć liczbę cykli w zautomatyzowanej myjni samochodowej i jednocześnie skrócić okresy między konserwacjami? Zorientowana na klienta obsługa od A do Z i wysokiej jakości elementy maszyn ze stali nierdzewnej są odpowiedzią, jak pokazuje ta aplikacja.
Na początku tej aplikacji Udo Groß-Schnellenkamp i jego zespół projektowy mieli na celu uczynienie nowoczesnych myjni samochodowych jeszcze bardziej przyjaznymi w utrzymaniu i wydajnymi. Zespół pracuje w MTE GmbH z Viersen w Nadrenii, dostawcy produktów elektronicznych i technologicznych, który wyrobił sobie markę zarówno poprzez dostarczanie wiedzy specjalistycznej, jak i opracowywanie procesów dla technologii zautomatyzowanych myjni samochodowych. Jako spółka zależna CleanCar AG z siedzibą w Düsseldorfie, MTE GmbH jest odpowiedzialna między innymi za planowanie i wdrażanie systemów nadzoru wideo w myjniach samochodowych. Odbywa się to w pobliżu pomp benzynowych i myjni samochodowych w celu zapobiegania incydentom, a tym samym ochrony klientów i pracowników, tak jak w przypadku opartego na sieci systemu nadzoru wideo w oddziale CleanCar w berlińskiej dzielnicy Treptow-Köpenick, który MTE zaplanowało i wdrożyło.
Według CleanCar AG, jej klienci korzystają z usług 28 myjni samochodowych w Niemczech i Austrii ponad 3 miliony razy rocznie. Aby zapewnić szybką, dokładną i płynną pracę w każdym miejscu, obiekty są stale rozwijane. Dotyczy to również myjni w Neuss, gdzie Udo Groß-Schnellenkamp i jego zespół zoptymalizowali napęd i strukturę Top-Tex easy design w ramach opisywanego tutaj projektu. Z jednej strony celem było osiągnięcie natychmiastowych, pozbawionych odbicia ruchów w górę i w dół ramion obrotowych napędzanych siłownikami pneumatycznymi. Z drugiej strony, powinny one zawsze być w stanie bezpiecznie osiągnąć swoją pozycję końcową, tak aby cała konstrukcja była chroniona podczas ciągłej pracy. W ten sposób można ograniczyć do minimum przestoje spowodowane pracami konserwacyjnymi i naprawczymi. Aby sprostać temu zadaniu, firma MTE wykorzystała w projekcie dużą liczbę wysokiej jakości standardowych komponentów, w tym amortyzatory przemysłowe.
Wymagania, które są trudne: Konwencjonalne amortyzatory korodują
Do wstępnych testów Udo Groß-Schnellenkamp zamówił regulowane amortyzatory z serii Magnum firmy ACE Stoßdämpfer GmbH. Ze względu na solidną, nowoczesną technologię uszczelniania, wysoką absorpcję energii w kompaktowej konstrukcji, zintegrowany stały ogranicznik i dużą szerokość pasma tłumienia, jest on uważany przez inżynierów projektantów za klasę referencyjną dla średniej wielkości amortyzatorów przemysłowych. Następnie firma MTE przeprowadziła wstępne testy z tymi regulowanymi amortyzatorami w Neuss w celu określenia dokładnych wartości dla ciągłej pracy systemu. Podejście to zostało wybrane, ponieważ w tym przypadku nie były znane ważne charakterystyki. Wynikało to między innymi z wałków szczotkowych, które są przymocowane do ramion obrotowych. Ani oprogramowanie projektowe, ani program obliczeniowy ACE, którego w większości przypadków ACE lub klienci końcowi używają do określenia idealnych amortyzatorów dla danego projektu, nie były w stanie przewidzieć, ile wody pochłoną szczotki podczas pracy. W rezultacie nie można było dokładnie przewidzieć, jak duże będą siły masowe, które mają być tłumione podczas ciągłej pracy obrotowej.
Po dostosowaniu regulowanych amortyzatorów przemysłowych do różnych serii testowych i po pewnym czasie pracy testowej okazało się, że konieczna jest regulacja amortyzatorów, zwłaszcza że duża ilość wody zawierającej środki czyszczące doprowadziła do rdzewienia zastosowanych amortyzatorów. Udo Groß-Schnellenkamp skontaktował się więc z doradcami technicznymi z ACE Stoßdämpfer GmbH i uzgodnił z nimi kontynuację serii testów, które już się rozpoczęły z podobnymi regulowanymi amortyzatorami, aby zbliżyć się do optymalnego ustawienia dla ciągłej pracy. Jednocześnie firma ACE została zaproszona do przeprowadzenia testów na miejscu, aby uzyskać bardziej szczegółowy obraz stanu amortyzatorów testowych, systemu i warunków pracy. W tym celu konsultanci techniczni specjalisty od wszelkiego rodzaju rozwiązań tłumiących udali się do Neuss z różnymi regulowanymi amortyzatorami z pobliskiego Langenfeld. Jest to usługa, którą firma oferuje na całym świecie, nawet klientom znacznie bardziej oddalonym, dzięki dobrze rozwiniętej strukturze sprzedaży.
ACE osiągnęło swoją wiodącą pozycję nie tylko dzięki usługom, które pasują do wysokiej jakości produktów, ale także dlatego, że inżynierowie sprzedaży, we współpracy z działem technicznym, są w stanie dostosować swoje produkty do panujących warunków, aż do znalezienia optymalnego rozwiązania. Ta umiejętność będzie również ważna w dalszym przebiegu tej sprawy.
Genialne rozwiązanie: komponenty ze stali nierdzewnej tłumią drgania podczas pracy ciągłej
Christopher Berning był inżynierem sprzedaży ACE, który sprawdził wadliwe przepustnice i przeanalizował dokładne wymagania na miejscu. Z perspektywy czasu wspomniane warunki środowiskowe odegrały dla niego kluczową rolę: "Dostarczyliśmy MTE próbki różnych regulowanych amortyzatorów przemysłowych, które można było jeszcze lepiej dostosować do sił ramion obrotowych zgodnie z wartościami określonymi przez klienta. Zaakceptowaliśmy rdzę i możliwe uszkodzenie pakietu uszczelniającego z powodu wody i chemikaliów myjących w celu przeniesienia ustalonych wartości na jeden z naszych samoregulujących amortyzatorów przemysłowych wykonanych ze stali nierdzewnej pod koniec faz testowych. Ostatecznie, amortyzatory Magnum MC3350EUM zostały uznane za najbardziej odpowiednie do tego zadania, które precyzyjnie dostosowaliśmy do warunków panujących na miejscu, a następnie zainstalowaliśmy", wyjaśnia.
Wyżej wymienione typy to elementy konstrukcyjne M33x1,5 mm o wadze 1,5 kg każdy i skoku 23,2 mm. Dzięki ciągłemu gwintowi można je łatwo zintegrować z dowolną konstrukcją, w tym istniejącą, i charakteryzują się pochłanianiem energii na poziomie 170 Nm/skok. Odpowiada to pochłanianiu energii na poziomie 75 000 Nm na godzinę, dzięki czemu są one w stanie poradzić sobie z ciągłą pracą w myjniach samochodowych o dużym natężeniu ruchu, takich jak te używane przez CleanCar. W godzinach szczytu w jednym oddziale przeprowadzanych jest ponad 120 myć na godzinę. Efektywne masy od co najmniej 100 kg do maksymalnie 420 kg, które mają być tłumione przez te elementy maszyny z czasem resetowania tłoka wynoszącym 0,03 sekundy bez odbicia, również zapewniają wystarczający prześwit. Jest to szczególnie prawdziwe w tym przypadku, gdzie do znanej masy ramion obrotowych należy dodać masę walców szczotek i, jako nieznany czynnik, stale zmieniającą się ilość zawartej w nich wody.
W tym przypadku kluczowe znaczenie dla MTE miało znalezienie partnera w postaci lidera na rynku technologii amortyzacji przemysłowej, który nie tylko bardzo szybko poradził sobie z konkretną sytuacją, ale także był w stanie dostarczyć produkt w krótkim czasie, zarówno dosłownie, jak i przysłowiowo.
ACE Stoßdämpfer GmbH rozszerza swoją ofertę elementów mocujących w zakresie pr...
Wraz z nowym typem IPR35 Smart, Stabilus rozszerza udaną rodzinę elektromechanicznych napędów prz...
30.07.2025 01:00
Pozytywny wniosekGrupa Stabilus zachwyca odwiedzających targi Interzum 2025 licznymi innowacjami<...
Marcus Hopfe z Lipska urzeczywistnił swoją wizję połączenia w pełni wyposażonego kampera...
Jako wykwalifikowany biolog i doświadczony kierownik zakładu w dziedzinie technologii śro...
Wywiad z Dieterem Wohlschlegelem, kierownikiem ds. inżynierii, ACE Stoßdämpfer...