Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

22.12.2023 01:12

Amortyzatory bezpieczeństwa

Specjaliści od zatrzymywania awaryjnego świętują premiery filmowe i telewizyjne

Coraz szybsze śledzenie ujęć, coraz wyższa rozdzielczość obrazu: wraz z postępem cyfrowej technologii filmowej w studiach firm produkcyjnych i nadawców, rosną wymagania dotyczące jakości i bezpieczeństwa sprzętu. Jeden z liderów rynku dźwigów, wózków i systemów śledzenia nie podejmuje ryzyka i polega na hydraulicznych amortyzatorach bezpieczeństwa jako jednej z części swojej technologii hamowania.

"Solidne wsparcie na każdym planie" to obietnica jakości Egripment, firmy działającej globalnie, specjalizującej się w wyposażeniu technicznym ekip filmowych i telewizyjnych oraz odpowiednich usługach. Specjaliści od technologii studyjnej z Holandii wspierają połączenie zaawansowanej technologii i usług posprzedażowych z dożywotnią gwarancją na swoje wózki i dźwigi. Nic więc dziwnego, że rozwiązania Egripment można znaleźć na wielu pokazach i wydarzeniach, zarówno w pomieszczeniach, jak i w plenerze. Przykładowo, firma dostarcza szyny do konstrukcji naziemnych i podwieszanych oraz odpowiednie zdalnie sterowane wózki, które są niezbędnym elementem programu produkcji filmowych i telewizyjnych podczas pokazów plenerowych, halowych i studyjnych lub koncertów, a także wydarzeń sportowych, w tym igrzysk olimpijskich.

The Fast and the Furious

Oprócz jakości i wsparcia, Egripment oferuje jeszcze jeden duży plus: inżynieryjne know-how, które opiera się na ponad 40 latach praktycznej pracy w branży. Wynika to z codziennych kontaktów z kamerzystami, ekipami, operatorami i technikami, którzy pracują na

coraz wyższym poziomie zawodowym. W połączeniu z doświadczeniem w terenie, Egripment przywiązuje dużą wagę do projektowania i innowacji. Wraz z ciągłymi konsultacjami, firma zapewnia, że produkty odpowiadają potrzebom wszystkich rynków filmowych. Rezultatem jest opracowanie zaawansowanej serii żurawi Egripment, wózków, zdalnych głowic kamerowych i różnych systemów śledzenia.

Rick Velthof, globalny kierownik sprzedaży Egripment, wyjaśnia: "Oprócz wysokiej jakości, nasi klienci oczekują od naszych rozwiązań wysokiego poziomu niezawodności, co dokumentujemy na przykład dożywotnimi gwarancjami." Wymagania stawiane konstrukcjom Egripment ilustruje następującym porównaniem: "O ile jeszcze nie tak dawno możliwe było kończenie ujęć ze śledzeniem za pomocą elektronicznie sterowanych ograniczników i zabezpieczanie zdalnie sterowanego wózka kamery na systemie torów w pozycjach końcowych za pomocą gumowych zderzaków, o tyle dzisiejsze prędkości w studiach czy przy transmisjach sportowych są zbyt duże dla tego typu elementów zabezpieczających". Innym przykładem jest możliwa do osiągnięcia rozdzielczość, która już teraz wynosi 8K" Zaawansowane funkcje techniczne, takie jak te, wymagają bardzo precyzyjnej kalibracji obecnego studia i technologii nagrywania przed użyciem oraz utrzymania tego samego wysokiego poziomu jakości danych podczas całej produkcji. Rick Velthof: "W tych warunkach mało która produkcja może sobie pozwolić na spędzenie dużej ilości czasu na ponownej kalibracji kamery i wózka, które rozbiły się o gumowe bufory z powodu nieprawidłowej obsługi lub nagłej awarii zasilania, a następnie odbiły się z powrotem. Przywrócenie zgodności tego duetu z pozostałym sprzętem, takim jak monitory kontrolne i system oświetlenia, może w pojedynczych przypadkach trwać do trzech dni."

Takie niedopuszczalne przestoje w obszarze wizualnym są jednym z aspektów zwiększających wymagania bezpieczeństwa, a dźwiękowa część technologii filmowej jest kolejnym, ponieważ ruchy hamowania wielu serwomotorów, a zwłaszcza gumowych buforów, nie są ciche i mogą przeszkadzać inżynierom dźwięku podczas ich pracy. Największym zmartwieniem jest jednak zapobieganie jeszcze bardziej kosztownym uszkodzeniom, jeśli wózek i kamera zostaną poważnie uszkodzone w wyniku zderzenia na końcu toru. "Nasz Generic Track System to zdalnie sterowany system kamer o wadze do 80 kg, który porusza się po torze o szerokości 40 cm z maksymalną prędkością 3 m/s na maksymalnej długości 50 m, a także umożliwia pokonywanie zakrętów. Jeśli na końcu takiej ścieżki dojdzie do prawdziwej kolizji, uszkodzenia samej kamery mogą wynieść ponad 100 000 euro", informuje Rick Velthof. Aby uniknąć tego typu wypadków na planie, zespół Egripment przyjrzał się dokładnie rynkowi produktów bezpieczeństwa w dziedzinie technologii liniowej i dowiedział się o firmie ACE Stoßdämpfer GmbH z Langenfeld w Niemczech, specjalizującej się w przemysłowej technologii tłumienia drgań. Z jednej strony, uwagę Egripment przyciągnęła obecność online i szeroka gama rozwiązań sterowania ruchem na stronie www.acecontrols.co.uk, a także na stronie www.ace-ace.nl/ w języku niderlandzkim. Z drugiej strony, jest to również spowodowane osobistą obecnością zespołu sprzedaży ACE w Holandii.


Last Man Standing

Jako działający na całym świecie twórca i dostawca amortyzatorów przemysłowych, firma ACE Controls Inc. założona 60 lat temu w pobliżu Detroit, Michigan, USA, jest nie tylko wynalazcą regulowanych amortyzatorów i nadal aktualnym liderem technologii, ale także przedsiębiorstwem, które od 2016 roku jest częścią Grupy Stabilus. ACE Stoßdämpfer GmbH, niemiecka spółka zależna na Europę, obejmuje rynek dystrybutorami, a także zespołem inżynierów sprzedaży. W tym konkretnym przypadku, podobnie jak w przypadku wielu innych wcześniejszych zastosowań, Ralf Küppers i Han Titulaer, jako przedstawiciele ACE w krajach BeNeLux, byli dosłownie najbliżej. Rick Velthof z Egripment: "Oprócz dobrego wrażenia, jakie już mieliśmy sądząc po holenderskiej stronie domowej ACE, Ralf Küppers szybko zareagował i chętnie odwiedził nas w krótkim czasie, dzięki czemu przyjął konstrukcję na miejscu i zaoferował nam idealnie dopasowane rozwiązanie tłumienia hydraulicznego"."

W Nederhorst den Berg w Holandii Północnej, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Hilversum, znanego na całym świecie ze swojej stacji telewizyjnej i radiowej, Ralf Küppers, dzięki technikom Egripment, zapoznał się z ich różnymi systemami gąsienic i wózków, a także z kluczowymi danymi wymienionymi pod względem masy, prędkości i trasy, którą należy pokonać na systemach gąsienic. "Jako fan sportu, który widział już nowoczesne zdalnie sterowane kamery w użyciu, na przykład podczas zawodów pływackich, pojechałem do Egripment z przybliżonym wyobrażeniem o wydajności technologii liniowej i wymaganej wydajności hamowania. Ale w praktyce, w wielu stacjach telewizyjnych, na przykład podczas teleturniejów lub transmisji na żywo z kilkoma szybko poruszającymi się osobami lub podczas koncertów, wózki osiągają prędkości przekraczające 50 km/h. To uświadomiło mi, że w tym przypadku wszystko musi być płynne i bezgłośne w przypadku awaryjnego zatrzymania - a także naprawdę szybkie" W związku z tym użył oprogramowania projektowego firmy ACE, www.acecontrols.co.uk/uk/sizing/safety-products/online-calculation.html, wprowadził kluczowe dane dotyczące masy, prędkości i odległości i zaproponował próbną instalację dwóch amortyzatorów bezpieczeństwa SCS33-25EU każdy na końcu konstrukcji toru wzniesionej wcześniej w celach testowych. Te hydrauliczne elementy maszyn, które zostały zaprojektowane wyłącznie do zadań zatrzymania awaryjnego z żywotnością do 1000 cykli pełnego obciążenia, niezawodnie świadczą swoje usługi w tysiącach zastosowań przemysłowych, dosłownie jako ostatni człowiek stojący w celu ochrony konstrukcji liniowych. Służą również jako rodzaj mechanicznej poduszki powietrznej dla wrażliwych komponentów, takich jak sanki i przymocowane do nich części konstrukcyjne, gdy są one przyspieszane na torze i, jeśli dojdzie do najgorszego, muszą zostać natychmiast spowolnione do 0 km/h bez efektu odbicia, po osiągnięciu pozycji końcowej. Mając takie laury, Ralf Küppers był pewien, że siły bezpieczeństwa jego firmy, które już udowodniły swoje zalety w niezliczonych sytuacjach awaryjnych i które nie są obce suwnicom i systemom przenośników, centrom przetwarzania lub maszynom montażowym na całym świecie, utrzymają swoją pozycję również podczas premiery w przemyśle filmowym i telewizyjnym.


Silent Movie

Dzięki kompaktowej konstrukcji o rozmiarze M33x1,5 i ciągłemu gwintowaniu, elementy zabezpieczające, z których każdy waży 0,5 kg, można szybko zintegrować z konstrukcją, a dzięki ciemnym, hartowanym stalowym korpusom zewnętrznym dobrze wyglądają w antracytowym otoczeniu urządzeń planu filmowego. "Aby zwiększyć elastyczność i jeszcze lepiej dostosować to rozwiązanie zatrzymania awaryjnego do specyficznych warunków klienta na miejscu, amortyzatory SCS33-25EU są montowane w uniwersalnie regulowanych tulejach zaciskowych w Egripment. W ten sposób spełniają one funkcję łagodnego zatrzymywania wózków pod koniec jazdy, a także ograniczają uszkodzenia i wibracje do minimum. Wyjątkowość uniwersalnie regulowanych tulei zaciskowych polega jednak na tym, że można łatwo zainstalować ograniczniki pośrednie podczas określania trasy toru i zasadniczo można zabezpieczyć nieskończenie długie tory", informuje Ralf Küppers o dalszym przebiegu współpracy. Przy skoku 23,2 mm samoregulujące amortyzatory bezpieczeństwa działają z regularnym pochłanianiem energii do 310 Nm na skok w przypadku kolizji wózka. Oznacza to, że przy określonych wartościach maksymalnej masy 80 kg i prędkości jazdy 3 m/s w przypadku zatrzymania awaryjnego, pochłaniają 100 procent energii bez efektu odbicia i emitują powstałe ciepło do otoczenia poprzez stalowy korpus zewnętrzny. Dzięki opisanym głównym zaletom zatrzymania awaryjnego, amortyzatory hydrauliczne są bardziej dostosowane do wymagań nowoczesnej technologii filmowej na planie, oferując kolejną korzyść w porównaniu z wcześniej stosowanymi zderzakami gumowymi: Wywierają one również mniejsze siły podtrzymujące na gąsienice w momencie uderzenia, tj. gdy rozpędzone masy uderzają w element. Po zainstalowaniu rozwiązania ACE w Egripment nie stwierdzono już wyginania się konstrukcji toru podczas procesu hamowania. Zespół Ricka Velthofa otrzymał dobre opinie od klientów na temat zwiększonego bezpieczeństwa i dodatkowych możliwych zastosowań technologii tłumienia hydraulicznego. Pokazuje ona swoje mocne strony nie tylko przy pełnym ruchu kamery i maksymalnych prędkościach 0,5 m/s, ale także przekonuje na drugim końcu zakresu prędkości, ponieważ amortyzatory bezpieczeństwa mogą być przepychane przez swój skok przy minimalnej prędkości pełzania 0,02 m/s. W tych warunkach amortyzator zapewnia minimalny opór dla stykających się mas i nie ma efektu hamowania, dzięki czemu ekipa na planie może przesuwać zdalnie sterowany wózek względem amortyzatorów niemal w zwolnionym tempie, kończąc ruch kamery bardzo cicho i bardzo delikatnie. Przy dzisiejszej często zautomatyzowanej technologii i wysokim poziomie wrażliwości na hałas w studiu jest to kolejna zaleta w porównaniu z amortyzatorami poprzedniej generacji.





Więcej aktualności

Cyfryzacja i podejście lean management są postrzegane jako pożądana kuracja odchudzająca w wielu...

Podczas testowania wózków inwalidzkich producenci zachowują ostrożność ze z...

Podczas testowania wózków inwalidzkich, ze zrozumiałych względów, pr...

Jeśli chodzi o technologię tłumienia przemysłowego, ACE jest jednym z pierwszych punktów kontaktowych dla większości inżynierów i projektantów na całym świecie. Bez względu na to, jakie pytania mają obecnie eksperci, ACE zawsze szybko na nie odpowiada, zarówno online, jak i poprzez osobisty kontakt na miejscu.

W projektowaniu wózków inwalidzkich jest wiele miejsca na ulepszenia. Dowodem na to jest jednoosi...

Odciążenie podczas obsługi i przebudowy: uniwersalny wkrętak z gazową sprężyną trakcyjną i amortyzatorami strukturalnymi ACE