Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

27.07.2023 01:07

Amortyzatory przemysłowe używane we wszechświecie w laboratorium

Centrum Badań Ciężkich Jonów GSI Helmholtz w Darmstadt zarządza dużym, unikalnym na skalę światową akceleratorem jonów. Naukowcy z całego świata wykorzystują go do przeprowadzania eksperymentów mających na celu uzyskanie nowego wglądu w strukturę materii i rozwój wszechświata. Opracowują również nowe zastosowania w medycynie i technologii. Nowe międzynarodowe centrum akceleracji FAIR, jeden z największych projektów badawczych na świecie, jest obecnie budowane w Darmstadt. Dzięki FAIR materia ma być tworzona i badana w laboratorium w sposób, który w innym przypadku występuje tylko we wszechświecie.


Centralnym elementem przyszłego centrum akceleracji FAIR jest akcelerator pierścieniowy SIS100, który jest wyposażony w magnesy nadprzewodzące. Będzie on miał obwód 1,1 kilometra, podczas gdy istniejący obiekt GSI z synchrotronem ciężkich jonów SIS18 będzie służył jako akcelerator wstępny dla nowego kompleksu akceleratorów. Amortyzatory przemysłowe z rodziny Magnum firmy ACE zostaną wykorzystane w jednym z planowanych pierścieni akceleratora obiektu FAIR, pierścieniu kolektora, który będzie wykorzystywany do przechowywania i chłodzenia jonów. Służą one do zabezpieczenia pozycji końcowych jednostek napędowych wyposażonych w potężne silniki liniowe. Amortyzatory przemysłowe o oznaczeniach MA3325EUM-14xxx ze specjalną tuleją oporową i MA3325EUM-PP z głowicą PU są montowane na mechanicznym ograniczniku końcowym ruchomej jednostki liniowej. Ich głównym zadaniem jest skuteczne pochłanianie sił bezwładności w przypadku ewentualnego nieprawidłowego sterowania jednostką napędową z silnikiem liniowym, a tym samym ochrona konstrukcji. Z reguły jednostki napędowe z silnikiem liniowym zapewniają, że prowadnice napędowe są przesuwane w dwóch kierunkach na określonym dystansie. Zwykle odbywa się to bez kontaktu na końcu odpowiedniej odległości na ogranicznikach. Ze względu na mechaniczną ochronę napędów, inżynierowie z Darmstadt zdecydowali się na regulowane amortyzatory przemysłowe ACE z gwintem o rozmiarze M33. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, że mogą bezpiecznie przechwycić poruszający się wózek, jeśli przesunie się on poza określony zakres z powodu nieprawidłowego działania przekaźników silnika.

Dobrze wyposażone na każdą ewentualność

Hydrauliczne elementy maszyny ACE, które można precyzyjnie regulować zarówno z przodu, jak i z tyłu, są w stanie pochłonąć 170 niutonometrów energii na cykl przy skoku 23,2 milimetra i mogą bezpiecznie absorbować efektywne siły masowe od 9 kilogramów do 1700 kilogramów.700 kilogramów bezpiecznie, bez odbicia i bez powodowania uszkodzeń. Jeśli komponenty są używane wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, ponieważ w przeciwnym razie zwalnianie jest również przejmowane przez napęd liniowy, dopuszczalne są dodatkowe nadwyżki energii.

Rodzina ACE Magnum, która jest uważana za klasę referencyjną dla amortyzatorów przemysłowych średniej wielkości, jest wyposażona w wysokiej jakości technologię uszczelniania, która została sprawdzona w wielu tysiącach zastosowań. Ponadto, dzięki hartowanym łożyskom prowadzącym i zintegrowanym stałym ogranicznikom, okazują się one niezwykle wytrzymałe i trwałe w wielu warunkach pracy w trybie ciągłym. Znajdują one zastosowanie we wszystkich obszarach inżynierii mechanicznej. Typowe obszary zastosowań to automatyzacja i obsługa, na przykład w obrabiarkach i centrach obróbczych, jak w opisanym przypadku jako mechaniczny element bezpieczeństwa zintegrowany z prowadnicami liniowymi lub na końcu ruchu jednostek obrotowych w celu wydłużenia czasu cyklu. Projektanci używają również amortyzatorów, które są płynnie regulowane dzięki łatwo dostępnym segmentom regulacyjnym, w pozycjach końcowych do ochrony suwnic lub w przemyśle ciężkim do amortyzacji mas na płytach udarowych.

W Darmstadt technicy zdecydowali się z jednej strony wyposażyć amortyzatory w specjalne tuleje oporowe, a z drugiej strony w głowice wykonane z poliuretanu. Podczas gdy te pierwsze wzmacniają i tak już standardową, ponadprzeciętnie solidną konstrukcję amortyzatorów przemysłowych ACE, zastosowanie specjalnych głowic udarowych umożliwia redukcję hałasu o 3 do 7 dB. Z czysto amortyzującego punktu widzenia, ta wybrana kombinacja zrobiła wszystko, aby zapewnić, że system FAIR jest cichy nawet w najgorszym przypadku.

Więcej aktualności

W Szwajcarskim Centrum Nauki Technorama, 500 stacji eksperymentalnych oferuje odwiedzającym możli...

Naukowcy zajmujący się sportem również wykorzystują elementy maszyn hydraulicznych w swoic...

Transport szczepionki mRNA przeciwko COVID-19 firmy Biontech/Pfizer to prawdziwe wyzwanie logisty...

Oprócz oprogramowania do wymiarowania oraz danych CAD i symulacji, ACE Stoßdämp...

ACE Stoßdämpfer GmbH oferuje teraz inżynierom projektantom nie tylko oprogramowanie do...

Czym kaskaderzy są dla gwiazd filmowych, tym amortyzatory strukturalne TUBUS są dla drogich syste...