Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

31.05.2023 01:05

Innowacyjne hulajnogi elektryczne z regulowanym tłumieniem od ACE: scuddy Premium V2

Inżynierowie Tim Ascheberg i Jörn Jacobi oraz ich zespół kontynuują historię sukcesu skuterów elektrycznych scuddy. Dzięki wielu dalszym udoskonaleniom, wprowadzenie na rynek drugiej generacji scuddy typu Premium przebiega pomyślnie. Wynika to głównie ze zwiększonej elastyczności, wydajności jazdy i ergonomii innowacyjnego pojazdu z dwukołową osią przednią. Nowość stała się jeszcze bardziej konfigurowalna, także pod względem tłumienia. Projektanci po raz kolejny zrealizowali to dzięki komponentom ACE.

Kiedy wynalazcy scuddy zaprezentowali swój pierwszy trójkołowy e-skuter w 2012 roku, był on już zaprojektowany jako wysokiej jakości pojazd z homologacją drogową, szybko zrealizowany i odnoszący sukcesy w krótkim czasie. Wraz z modelem scuddy Premium V2 firma z Kilonii wprowadza na rynek następcę, który wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności, komfortu i zmienności. Podstawą tych postępów jest trend, zgodnie z którym coraz więcej osób odkrywa zalety hulajnogi elektrycznej dla siebie, nie tylko w obszarach miejskich. Unikalną zaletą scuddy jest połączenie osiągów motoroweru z mechanizmem składania, który umożliwia złożenie hulajnogi elektrycznej do rozmiaru skrzynki na napoje we wszystkich wersjach. Ze względu na kompaktowy rozmiar po złożeniu, scuddy może być bezpłatnie przewożony jako bagaż na przykład w Deutsche Bahn. Nie ma również potrzeby szukania miejsca parkingowego w centrach miast. W praktyce składana konstrukcja otworzyła nowe możliwości. "W międzyczasie często można zobaczyć scuddys na kempingach. Wynika to również ze zwiększonej popularności kamperów najpóźniej od czasu pandemii COVID-19 i wielu podróżujących osób w najlepszym wieku. Podczas gdy młodzi są entuzjastycznie nastawieni do radości z jazdy, starsi doceniają elastyczną formę mobilności i wynikający z niej wzrost komfortu wakacji", wyjaśnia Jörn Jacobi, dyrektor techniczny scuddy. Podkreśla, że pojazd jest obecnie dostępny w pięciu różnych wersjach spełniających indywidualne wymagania różnych grup użytkowników, z których każda waży maksymalnie 29 kg w zależności od wyposażenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o sportową jazdę w pozycji stojącej, czy wygodną jazdę w pozycji siedzącej, scuddy dostosowuje się do potrzeb jazdy, mówi Jörn Jacobi.




zbudowany na rozwiązaniach tłumiących ACE od samego początku We wszystkich wersjach e-skuter, który można złożyć do rozmiaru 62 x 53 x 42 cm, ma akumulator, który można ładować za pomocą standardowych gniazdek. W zależności od konfiguracji i stylu jazdy zapewnia on zasięg do 70 km. Maksymalne prędkości wahają się od 15 km/h do 45 km/h. W przypadku modelu 15 km/h, który nadaje się również jako wózek inwalidzki dla osób chorych ze specjalną homologacją, w Niemczech nie ma obowiązku noszenia kasku i można nim jeździć wszędzie bez prawa jazdy od 15 roku życia. Wersje 20 km/h i 25 km/h należą do kategorii motorowerów, choć ta pierwsza może być użytkowana bez kasku. Na obu można jeździć od 15. roku życia, posiadając świadectwo egzaminu na motorower, chyba że urodziłeś się przed 01.04.1965 r., w którym to przypadku możesz jeździć bez świadectwa egzaminu. W przypadku innych modeli, o prędkości 35 km/h i 45 km/h, kierowcy muszą posiadać prawo jazdy kategorii AM.

Można je uzyskać od 16 roku życia i jest ono częścią każdego powszechnego prawa jazdy, takiego jak prawo jazdy kategorii B. Wszystkie modele wykazały 30-procentową zdolność pokonywania wzniesień w testach z kierowcą o masie 80 kg. Maksymalne obciążenie 125 kg jest dozwolone dla transportu bezemisyjnego. Charakterystyczne dwa koła na skrętnej przedniej osi sprawiają, że pokonywanie zakrętów przypomina jazdę na nartach carvingowych i zapewnia przyjemność z jazdy. Aby zapewnić to również przy prędkości do 45 km/h i na jak największej liczbie nawierzchni, założyciele firmy od samego początku polegali na rozwiązaniach tłumiących firmy ACE Stoßdämpfer GmbH. "Zespół inżynierów w ACE zawsze reagował na nasze potrzeby od 2012 roku, a także wnosił pomysły dotyczące tłumienia do rozwoju scuddy w celu udoskonalenia naszych rozwiązań. Fakt, że ACE może również dostarczyć amortyzatory, które nie wymagają kinematyki ugięcia, a tym samym zajmują minimalną ilość miejsca, jest prawdziwą zaletą" - mówi o współpracy projektant Sebastian Vetter. Tak więc, na początku współpracy, tłumiki strukturalne zostały uzupełnione przyciętymi na wymiar płytami tłumiącymi SLAB firmy ACE. Ze względu na dobre doświadczenia z jakością, wyborem i elastycznością, współpraca przeszła do następnej rundy z scuddy Premium V2. Wśród jego innowacji jest bardziej intuicyjne składanie pojazdu. Jednocześnie mechanizm składania bez luzów zapewnia, że użytkownicy mają do dyspozycji jeszcze więcej pojazdu.




Komfort zwiększono również dzięki bardziej indywidualnemu doborowi amortyzatorów.Różne amortyzatory dla różnych klas wagowych "To trochę jak jazda na nartach. Tam wiązanie jest regulowane w różny sposób w zależności od wagi rowerzysty. Oczywiste jest, że waga ciała wymaga również innego tłumienia podczas jazdy po wybojach, takich jak dziury, korzenie lub pokrywy włazów" - mówi Jörn Jacobi, dając wgląd w konieczność indywidualnego tłumienia. Specyfikacje ACE określały, że potrzebne są trzy różne systemy tłumienia. Jeden był przeznaczony dla klasy wagowej do 80 kg, drugi dla klasy wagowej od 80 kg do 110 kg, a trzeci dla klientów ważących ponad 110 kg. Partnerzy wspólnie wykorzystali oprogramowanie projektowe ACE, aby określić, że różne amortyzatory strukturalne najlepiej nadają się do wszystkich trzech klas. Wybrano podstawowe typy TR64-41H-OS, TR68-37H-OS i TR79-42H-OS. Podobnie jak w przeszłości, ACE dostarczyło bezpłatne próbki do faz testowych i było w stanie dostarczyć je natychmiast dzięki wysokiej dostępności z magazynu Langenfeld. Podczas testów i po ich zakończeniu projektanci zintegrowali komponenty o nazwie TUBUS na wahaczu w każdym przypadku, aby zapewnić jak największy komfort jazdy. W przeciwieństwie do poprzednika, nie zostało to zrobione jako konstrukcja tandemowa. Podczas gdy mniejszy z wybranych amortyzatorów strukturalnych, wszystkie wykonane z elastomeru kopoliestrowego, ma wartość 25 Nm/skok, środkowy ma 66,5 Nm/skok, a największy 81,5 Nm/skok. Dzięki żywotności wynoszącej ponad milion skoków, TUBUS może być również używany przez naprawdę częstych kierowców, ponieważ bezobsługowe elementy nie wymagają dodatkowego ogranicznika krańcowego. Fakt, że wykonują swoją pracę niezawodnie w zakresie temperatur od -40 °C do 90 °C sprawia, że e-rolki są bardziej niż odpowiednie na przyszłość. Dla projektantów równie ważna była łatwość montażu. Obciążenie promieniowe serii TR-H zapewnia szczególnie łagodne zwalnianie.

"H" oznacza twardszą mieszankę materiału, co prowadzi do pożądanego wysokiego pochłaniania energii w porównaniu z innymi tłumiącymi promieniowo TUBUS. Pierwsi zawodnicy testowi byli cytowani z okrzykami takimi jak "rad z wrażeń z jazdy" i uważają, że dalszy rozwój udanego modelu scuddy był opłacalny. Tim Ascheberg, założyciel firmy odpowiedzialny za marketing i public relations, podkreśla również, że poprawiło się wyczucie scuddy i że zespołowi udało się zaprojektować elektronikę mocy, która może być używana poza scuddy i doprowadzić ją do dojrzałości rynkowej. Fakt, że jest on dostępny jako produkt OEM dla producentów e-skuterów, jest dowodem wysokiej jakości, a także wszechstronności i suwerenności zespołu Kiel.

Koncepcja ich składanego pojazdu jest tak wyjątkowa, że wyrafinowana technologia napędowa może być również oferowana innym uczestnikom rynku. Zapytany o technologię tłumienia, Tim Ascheberg mówi, że są bardzo zadowoleni z ACE pod względem jakości i różnorodności oferowanych produktów.

Dzieje się tak nie tylko dlatego, że indywidualne życzenia mogą być teraz spełniane w bardziej ukierunkowany sposób, a komfort jazdy jest bardzo ceniony przez klientów.

Więcej aktualności

ACE Stoßdämpfer GmbH rozszerza swoją ofertę elementów maszyn i po raz pierwszy...

W Szwajcarskim Centrum Nauki Technorama, 500 stacji eksperymentalnych oferuje odwiedzającym możli...

Naukowcy zajmujący się sportem również wykorzystują elementy maszyn hydraulicznych w swoic...

Transport szczepionki mRNA przeciwko COVID-19 firmy Biontech/Pfizer to prawdziwe wyzwanie logisty...

Oprócz oprogramowania do wymiarowania oraz danych CAD i symulacji, ACE Stoßdämp...

ACE Stoßdämpfer GmbH oferuje teraz inżynierom projektantom nie tylko oprogramowanie do...