Katalog

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

25.03.2023 01:03

Tłumiki drgań ACE: ochrona przed drganiami w każdym pociągu

Autonomiczna jazda - to, co jest jeszcze doskonalone w ruchu drogowym, jest już częścią codzienności w transporcie materiałów z magazynu na montaż. W rzeczywistości niezależne od producenta specjalne zestawy do przekształcania dostępnych na rynku elektrycznych holowników w systemy transportowe bez kierowcy są tam innowacją, oferowaną przez firmę Schiller Automatisierungstechnik GmbH. Konstruktorzy chronią elektronikę potrzebną w autonomicznych pociągach holowniczych przed wstrząsami i wibracjami za pomocą izolatorów gumowo-metalowych firmy ACE.

Pociąg drogowy, który jest w 99,986% dostępny, jeździ autonomicznie i wybiera najszybszą trasę, to wciąż marzenie o przyszłości w transporcie dalekobieżnym. Dla autonomicznych pojazdów transportowych firmy Schiller Automatisierungstechnik GmbH jest to rzeczywistość. Firma z siedzibą w Osterhofen, położonym w dolnobawarskim powiecie Deggendorf, zakończyła niedawno z sukcesem projekt z 22 autonomicznymi holownikami na zlecenie dużego bawarskiego producenta samochodów. Flota transportuje ponad 500 ton materiału dziennie z magazynu na linię montażową, pokonując dziennie dystans ponad 300 kilometrów. W trakcie testu na 10 zmianach pokonano autonomicznie ponad 1.550 kilometrów przy maksymalnej dostępności.

Przekształcanie dostępnych na rynku ciągników elektrycznych w systemy jazdy autonomicznej

Założona w 1985 roku przez Ewalda Schillera firma Schiller Automatisierungstechnik GmbH rozwinęła się w przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 240 pracowników w Osterhofen, Metten, Grafenau i Shenyang w Chinach. Elektryka, mechanika i IT w zakresie automatyki, logistyki, pomieszczeń czystych i planowania elektrycznego należą do głównych kompetencji. Schiller położył fundamenty pod rozwój rozwiązań dla autonomicznych pociągów holowniczych w 2018 roku. "Szybko stało się dla nas jasne, że technologia bezpieczeństwa będzie kluczową kwestią dla naszych systemów transportu bez maszynistów, ponieważ w przypadku pociągów holowniczych, podobnie jak w przypadku eksploatacji z przyczepami w ogóle, błąd śledzenia przyczep jest uważany za ważne zadanie".peter Stoiber, szef działu Mobile Robotics w firmie Schiller, wyjaśnia jedno z wyzwań podczas prac rozwojowych. Ponadto, aby spełnić surowe przepisy wytycznych dotyczących maszyn, inżynier i jego zespół musieli obliczyć prawdopodobieństwo błędu wszystkich komponentów i zapewnić najwyższą dostępność. Prace rozwojowe doprowadziły do perfekcji wewnętrzny GPS, za pomocą którego pociąg holowniczy zawsze rozpoznaje, gdzie się znajduje. Oznacza to, że w celu orientacji nie są konieczne żadne zmiany konstrukcyjne na trasie transportu. Każdy pociąg holowniczy firmy Schiller może być również łatwo dostosowany do zmienionych sytuacji w procesie produkcyjnym i może być używany również w innych miejscach. Największa zaleta rozwiązania: dostępne na rynku holowniki elektryczne mogą zostać przekształcone w autonomicznie jeżdżące systemy z wykorzystaniem technologii Schiller.

Zadanie: zapewnienie niezawodności elektroniki

Mimo że po wyposażeniu holowników w zestawy konwersyjne nadal mogą być one obsługiwane przez maszynistę, autopilot dzień po dniu pokazuje swoje mocne strony w codziennym użytkowaniu. Na przykład, gdy pociąg holowniczy dotarł do najbliższego stanowiska pracy, smartwatch na nadgarstku odpowiedzialnego za to pracownika informuje o tym statusie za pomocą alarmu wibracyjnego. Pracownik może wtedy załadować lub rozładować wagony i dać sygnał "wszystkie czynności zakończone, wyślij pociąg dalej". W ten sposób trasa jest kontynuowana bez opóźnień. Eliminowane są zbędne czasy przejazdu dla pracowników. Jakkolwiek inteligentny jest pociąg na trasie Schillera, nie potrafi jeszcze jednej rzeczy: latać. I to był jeden z ostatnich problemów w procesie rozwoju, z którym Peter Stoiber musiał się zmierzyć wraz ze swoim zespołem jako szef działu Mobile Robotics. W końcu pociąg musi poruszać się po nierównych torach lub przekraczać korytarze budynków na swoich wielu różnych trasach przez fabrykę samochodów. Są to potencjalne miejsca niebezpieczne, które zagrażają niezawodności elektroniki. Dlatego ważne było, aby zapobiec drganiom szafy sterowniczej. W tym celu pociąg holowniczy miał być wyposażony w tłumiki drgań w decydujących miejscach.


Więcej aktualności

W Szwajcarskim Centrum Nauki Technorama, 500 stacji eksperymentalnych oferuje odwiedzającym możli...

Naukowcy zajmujący się sportem również wykorzystują elementy maszyn hydraulicznych w swoic...

Transport szczepionki mRNA przeciwko COVID-19 firmy Biontech/Pfizer to prawdziwe wyzwanie logisty...

Oprócz oprogramowania do wymiarowania oraz danych CAD i symulacji, ACE Stoßdämp...

ACE Stoßdämpfer GmbH oferuje teraz inżynierom projektantom nie tylko oprogramowanie do...

Czym kaskaderzy są dla gwiazd filmowych, tym amortyzatory strukturalne TUBUS są dla drogich syste...