Düsterloh Fluidtechnik GmbH
Hamulce wielotarczowe firmy Düsterloh Fluidtechnik GmbH
Dla bezpiecznego utrzymania obciążeń statycznych nasze silniki hydrauliczne i kombinacje silnik-przekładnia mogą być dodatkowo wyposażone w sprężynowy hamulec wielotarczowy. Hamulec otwiera się po przyłożeniu ciśnienia do przyłącza przewodu sterującego. Maksymalny moment trzymania osiągany jest dzięki sile sprężyny, gdy przewód sterujący jest pozbawiony ciśnienia. Należy rozróżnić pomiędzy typami hamulców LBD i FL:
Hamulce typu LBD stanowią całość z silnikiem. Zasadniczo są one zaprojektowane dla maksymalnego możliwego momentu obrotowego silnika. Wymiary przyłączeniowe hamulców są identyczne z wymiarami przyłączeniowymi silników, dzięki czemu hamulce mogą być w razie potrzeby łatwo zamontowane. Wewnętrzne części poddane obróbce powierzchniowej oraz specjalny system uszczelniający sprawiają, że hamulce te mogą być eksploatowane również z trudnopalnymi cieczami ciśnieniowymi, takimi jak HFC.
Do montażu na przekładni planetarnej stosowane są znormalizowane elementy montażowe. Hamulce typu FL tworzą zasadniczo jedną całość z daną przekładnią. Silnik hydrauliczny jest również montowany na wejściu hamulca za pomocą standardowych elementów mocujących. Wybór hamulców zależy od wielkości przekładni i odpowiedniego momentu trzymania.