HEMA Maschinen und Apparateschutz GmbH
HEMA Maschinen und Apparateschutz GmbH
Systemy hamulcowe (DiskClamb) firmy HEMA Maschinen und Apparateschutz GmbH
Innowacyjny system zaciskania i hamowania jest napędzany sprężonym powietrzem i dlatego reaguje znacznie szybciej niż modele hydrauliczne. Działa on również na zasadzie akumulatora sprężynowego: Poprzez sprężenie tłoka osiowego sprężonym powietrzem (OPEN) i odpowietrzenie przeciwległej komory cylindra (CLOSE), akumulator sprężynowy jest wstępnie napięty i tarcza hamulcowa zostaje odciążona lub zwolniona. W przypadku awarii układu pneumatycznego, tłok osiowy jest przesuwany przez akumulator sprężynowy, dociskając klocki hamulcowe do tarczy hamulcowej i zaciskając je pewnie i z dużą siłą. Dzięki temu system jest całkowicie bezpieczny.
Dzięki funkcji hamulca bezpieczeństwa DiskClamp może jednak nie tylko pewnie mocować obciążenia statyczne, lecz także skutecznie hamować masy z ruchu. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w zastosowaniach o dużej dynamice, takich jak centra szlifierskie: Tutaj głowica szlifująca obraca się z bardzo dużą prędkością i dlatego musi być starannie zabezpieczona przed zwisaniem.
HEMA produkuje DiskClamp w wersjach DC 50, DC 100 i DC 120 o średnicach od 30 mm do 145 mm (DC 50), 70 mm do 230 mm (DC 100) i 70 mm do 250 mm (DC 120). Moment hamowania lub trzymania lampy DC50 wynosi 40 Nm (Pn = 4 bar) lub 60 Nm (Pn = 6 bar) w zależności od ciśnienia nominalnego/ roboczego (Pn). Dla DC 100 wynosi ono 160 lub 240 Nm, a dla DC 120 175 Nm/275 Nm. Jeśli tłok osiowy jest zasilany sprężonym powietrzem dodatkowo do akumulatora sprężynowego (tryb wspomagania), siła hamowania i zaciskania może być jeszcze bardziej zwiększona. W wersji DC 50 moment obrotowy hamowania/zaczepiania przy ciśnieniu 6 barów wzrasta z 60 Nm do 105 Nm, w wersji DC 120 nawet z 265 Nm do 465 Nm.