JAKOB Antriebstechnik GmbH
15.09.2023 00:09
Pomimo stałej lub rosnącej ogólnej wydajności, nowoczesna i innowacyjna inżynieria mechaniczna charakteryzuje się coraz mniejszymi wymiarami zewnętrznymi. Rozwój ten można również zaobserwować w dziedzinie technologii napędów. Niezbędne elementy łączące odgrywają tu ważną rolę.
W tym miejscu metalowe sprzęgło mieszkowe KPS pokazuje swoje możliwości. Oprócz dobrze znanych zalet sprzęgła mieszkowego (kompensacja niewspółosiowości wału, niski moment bezwładności, wysoka sztywność skrętna, absolutnie bezluzowa, bezobsługowa, niewrażliwa na temperaturę, całkowicie metalowa konstrukcja), bardzo krótka całkowita długość piasty stożka rozprężnego do zintegrowanego montażu również odgrywa ważną rolę. Stożek rozprężny łączy się bezpiecznie z odpowiednio zwymiarowanym otworem osiowym wału.
Dzięki zastosowaniu piasty stożka rozprężnego po jednej stronie i promieniowej piasty zaciskowej po drugiej, zachowane jest zarówno obrotowo symetryczne, blokowane tarciem połączenie, jak i zapewniona jest łatwa obsługa montażu. Jednak długość instalacji w całym systemie jest znacznie zmniejszona. Sprawia to, że jest to idealne rozwiązanie do zastosowań z małymi odległościami między wałami i ciasnymi warunkami instalacji.
Ze względu na wysoką sztywność skrętną i niskie momenty bezwładności, metalowe sprzęgło mieszkowe jest idealne do bardzo dynamicznych napędów.
Ogólnie rzecz biorąc, sprzęgło to nadaje się jako element łączący do złożonych systemów napędowych, do montażu skrzyń biegów, podłączania enkoderów, a także do napędów wrzecion i osi.
21.11.2024 01:05
Zoptymalizowane sprzęgło bezpieczeństwa&nb...
09.11.2024 01:05
Kiedy potrzebne jest sprzęgło serwo?01.10.2024 01:05
Sprzęgło wału z blokadą wymuszoną10.09.2024 01:05
Złącze bezpieczeństwa SKBNowoczesna inżynieria mechaniczna dąży do coraz bardziej kompaktowych komponentów o większej gęst...
17.08.2024 01:05
Metalowe sprzęgło mieszkowe KG13.07.2024 01:05
Nakrętka mocująca MDA