ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
25.03.2025 05:03
Coraz szybsze filmowanie, coraz wyższa rozdzielczość obrazu - wraz z postępem cyfrowym w studiach firm produkcyjnych i stacji telewizyjnych rosną wymagania dotyczące jakości i bezpieczeństwa sprzętu. Lider na rynku systemów kamer, szyn i dźwigów nie ryzykuje i polega na hydraulicznych amortyzatorach bezpieczeństwa w swojej technologii hamowania.
"Solidne wsparcie na każdym planie" to obietnica jakości Egripment, globalnej firmy specjalizującej się w wyposażeniu technicznym dla ekip filmowych i telewizyjnych oraz powiązanych usługach. Holenderscy eksperci wspierają swoją mieszankę zaawansowanych technologii i usług dożywotnią gwarancją na swoje wózki kamerowe, szyny i systemy dźwigowe. Nic więc dziwnego, że rozwiązania Egripment można znaleźć w programach telewizyjnych i wydarzeniach, zarówno na planach plenerowych, jak i w studiach. Firma dostarcza na przykład stojące i podwieszane konstrukcje szynowe oraz pasujące do nich zdalnie sterowane wózki kamerowe. Inne zalety, jakie Egripment może wnieść do każdego planu filmowego dzięki swojemu wyposażeniu technicznemu, to doświadczenie w projektowaniu. Jest to konieczne, ponieważ firmy produkcyjne i nadawcy muszą reagować na wzrost liczby ruchomych obrazów w mediach na całym świecie, a także na postęp techniczny dzięki coraz lepszym obrazom cyfrowym do użytku komercyjnego i prywatnego z większym profesjonalizmem od A do Z.
Rick Velthof, globalny kierownik sprzedaży Egripment, używa tego porównania, aby zilustrować wymagania stawiane projektom Egripment: "Podczas gdy jeszcze nie tak dawno temu możliwe było zakończenie ruchu kamery za pomocą elektronicznie sterowanych ograniczników i zabezpieczenie zdalnie sterowanego wózka kamery na systemie szynowym w pozycjach końcowych za pomocą gumowych zderzaków, dzisiejsze prędkości w studiach lub przy transmisjach sportowych są zbyt wysokie dla tego typu elementów bezpieczeństwa. Dotyczy to również rozdzielczości, jaką mogą osiągnąć urządzenia nagrywające i odtwarzające, czyli 8K. W takich warunkach prawie żadna produkcja nie może sobie pozwolić na poświęcenie dużej ilości czasu na ponowną kalibrację reszty sprzętu, takiego jak monitory kontrolne i system oświetlenia, jeśli wózek kamery uderzy w gumowe zderzaki z powodu błędów obsługi lub awarii zasilania, a następnie odbije się ponownie, zwłaszcza że w niektórych przypadkach może to potrwać do trzech dni "
Oprócz niedopuszczalnych przestojów w obszarze wizualnym, istnieją również aspekty słuchowe, ponieważ ruchy hamowania większości serwomotorów, a zwłaszcza gumowych zderzaków, nie są bezgłośne i przeszkadzają inżynierom dźwięku w ich pracy. Głównym problemem jest zapobieganie jeszcze bardziej kosztownym uszkodzeniom, jeśli wózek i kamera zostaną poważnie uszkodzone w wyniku kolizji na końcu toru. Aby zapobiec tego typu wypadkom na planie, zespół Egripment przyjrzał się rynkowi produktów bezpieczeństwa w technologii liniowej i dowiedział się o ACE Stoßdämpfer GmbH z Langenfeld. Było to częściowo spowodowane obecnością online i szerokim zakresem rozwiązań w dziedzinie technologii tłumienia na stronie www.ace-ace.de, a częściowo osobistą obecnością zespołu sprzedaży ACE w Holandii.
Ostatni stojący
Rick Velthof z Egripment: "Oprócz dobrego wrażenia, jakie wywarła na nas holenderskojęzyczna strona główna ACE, Ralf Küppers z działu technicznego firmy szybko zareagował i był gotów odwiedzić nas w krótkim czasie, dokładnie przyjrzeć się projektowi i zaoferować nam idealnie dopasowane rozwiązanie w zakresie tłumienia hydraulicznego."
Na miejscu, w Nederhorst den Berg na północy Holandii, w bezpośrednim sąsiedztwie Hilversum, znanego na całym świecie ze swojej stacji telewizyjnej i radiowej, Ralf Küppers zapoznał się z różnymi systemami szynowymi i wózkami, a także kluczowymi danymi dotyczącymi wagi, prędkości i odległości do pokonania dzięki technikom Egripment. "Jako fan sportu, który widział już w akcji nowoczesne zdalnie sterowane kamery, które na przykład podróżują z pływakami podczas zawodów, udałem się do Egripment z przybliżonym wyobrażeniem o wydajności technologii liniowej i wymaganej dla niej mocy hamowania. Tam zdałem sobie sprawę, że w tym przypadku wszystko musi działać płynnie i cicho podczas zatrzymania awaryjnego - i to szybko" W związku z tym skorzystał z oprogramowania projektowego ACE na stronie www.ace-ace.de/de/berechnungen/sicherheitsprodukte/online-berechnung.html#step2-horizontal, wprowadził kluczowe dane dotyczące masy, prędkości i odległości oraz zasugerował próbną instalację dwóch amortyzatorów bezpieczeństwa SCS33-25EU na końcu każdej z konstrukcji szynowych ustawionych do celów testowych.
Te hydrauliczne elementy maszyn, które mają żywotność do 1000 cykli obciążenia i są przeznaczone wyłącznie do zadań zatrzymania awaryjnego, niezawodnie świadczą swoje usługi w tysiącach zastosowań przemysłowych jako ostatni człowiek stojący w celu ochrony konstrukcji liniowych. Z drugiej strony służą jako poduszka powietrzna dla wrażliwych komponentów, takich jak wózki i zamontowane na nich komponenty, które są przyspieszane na torze i, jeśli to konieczne, muszą być hamowane do 0 km/h natychmiast i bez efektu odbicia po przekroczeniu pozycji końcowej. Nic więc nie stało na przeszkodzie, aby te siły bezpieczeństwa, które są również stosowane w systemach bramowych i przenośnikowych, centrach obróbczych lub automatach do układania, zadebiutowały w filmie i telewizji.
Niemy film
Dzięki kompaktowej konstrukcji o rozmiarze M33x1,5 i ciągłemu gwintowi, elementy zabezpieczające, z których każdy waży 0,5 kg, mogą być szybko zintegrowane z konstrukcją, a dzięki ciemnym korpusom zewnętrznym wykonanym z hartowanej stali, doskonale prezentują się w antracytowym lub szarym otoczeniu wyposażenia planu filmowego.
Rick Velthof i jego zespół otrzymali dobre opinie od klientów na temat zwiększonego bezpieczeństwa i dodatkowych opcji użytkowania dzięki technologii tłumienia hydraulicznego. Pokazuje to nie tylko swoje mocne strony przy pełnym ruchu kamery i maksymalnej prędkości 0,5 m/s, ale także imponuje na drugim końcu skali prędkości, ponieważ amortyzatory bezpieczeństwa ACE można wycofać przy minimalnej prędkości 0,02 m/s przy prędkości pełzania. W nadwoziu nie wytwarza się ciśnienie dynamiczne, dzięki czemu zdalnie sterowane zbliżanie się do amortyzatorów może odbywać się liniowo, niemal jak w zwolnionym tempie i prawie bezgłośnie przez zespół na planie. Przy dzisiejszej wysoce zautomatyzowanej technologii i wysokiej wrażliwości na hałas w studiu, jest to kolejna zaleta w porównaniu ze staro wyglądającymi amortyzatorami półprzewodnikowymi poprzedniej generacji.
Każdy, kto produkuje 1 miliard metalowych szpilek rocznie przez całą dobę, może stwierdzi...
W styczniu ACE Stoßdämpfer GmbH uhonorowała zwycięzców konkursu studenckiego IN...
W styczniu firma ACE Stoßdämpfer GmbH uhonorowała zwycięzców konkursu studenckiego INN...
08.01.2025 01:05
Jak technologia pomiarowa wspiera technologię tłumienia w ACEDwie niemieckie firmy od wielu lat z powodzeniem współpracują w dziedzinie technologii po...