Katalog

BLANCO GmbH + Co KG

BLANCO GmbH + Co KG

  • DIN EN ISO 9001:2008

BLANCO GmbH + Co KG

  • DIN EN ISO 9001:2008

16.06.2021 00:06

2020 rok działalności Grupy Zawodowej Blanco

Rozpoczęło się odwrócenie trendu

Blanco Professional Group może spojrzeć wstecz na pełen wyzwań rok finansowy 2020. Łącznie 693 pracowników i 27 stażystów wypracowało obroty w wysokości około 103 mln euro. Stanowiło to spadek o 14,4 procent w stosunku do roku poprzedniego. Dostawca systemów w sektorze B2B dla kuchni komercyjnych i przemysłu nie był w stanie uniknąć szczególnych warunków roku Corona. Udział eksportu, który jest tradycyjnie ważny dla sprzedaży, spadł o osiem procent w 2020 r. w porównaniu z 2019 r. z powodu pandemii. Tendencja ta przyczyniła się do spadku ogólnej sprzedaży.

Jednostka biznesowa Catering szczególnie odczuła skutki pandemii. Jednak również dział przemysłowy musiał stawić czoła wyjątkowym warunkom minionego roku. Jednak szczególnie ta jednostka biznesowa od wiosny 2021 r. rozwija się w sposób zadowalający. Jest on znacznie powyżej planu. Również w dziale Automotive firma Blanco Professional może pochwalić się pierwszymi udanymi miesiącami w roku 2021.

Środki zaradcze przynosząefekty

Zmiana sytuacji została pomyślnie zainicjowana i jest już widoczna w liczbach. Na przykład w jednostce biznesowej Catering, nowy strategiczny nacisk na serwowanie i dystrybucję żywności, rozpoczęty w 2020 r., już zaczyna przynosić efekty, podobnie jak dostosowanie organizacji sprzedaży. Jeszcze bardziej zwiększa swoją bliskość do klientów, a w przyszłości jeszcze bardziej usprawni swoje działania i funkcje. W ten sposób program restrukturyzacji rozpoczął się pomyślnie. Kurs na pomyślną przyszłość został wyznaczony.

Cyfryzacja odgrywa kluczową rolę

Kluczową rolę w ukierunkowaniu Blanco Professional Group na taką przyszłość odgrywawykorzystanie możliwości cyfrowych. "Postrzegamy cyfryzację jako podwójną szansę: z jednej strony wykorzystujemy narzędzia cyfrowe, aby procesy w firmie były znacznie szybsze i bardziej wydajne niż dotychczas" - wyjaśnia dyrektor zarządzający Egon Kofler - "ale dostrzegamy również silny komponent strategiczny w transformacji cyfrowej: Poprzez ukierunkowanie całego naszego dialogu z klientami na szybkość i indywidualność, nie tylko uwzględniamy cyfrowy trend, lecz także tworzymy dla naszych klientów dobre doświadczenia, pogłębiając w ten sposób nasze relacje z nimi i tworząc podstawę do ich dalszego rozwoju."

Nowy specjalistyczny sklep internetowy dla dealerów z bezpiecznym logowaniem dla zarejestrowanych dealerów, który jest dostępny od początku czerwca, stanowi ważny krok w tym kierunku. W ten sposób Blanco Professional rozwija swoją sprzedaż w kierunku ofert omnichannel, aby zaoferować partnerom w handlu specjalistycznym optymalne możliwości kontaktu i zamawiania dla ich potrzeb. Dla zespołu sprzedaży Blanco Professional oznacza to w przyszłości większe możliwości serwisowania i doradztwa dostosowanego do potrzeb klienta.

W tym sensie specjalistyczny sklep internetowy dla dealerów ma być wstępem do ukierunkowanej rozbudowy usług i procesów cyfrowych na wszystkich poziomach. W związku z tym w najbliższych latach należy przyspieszyć rozwój tego sektora i wzmocnić go poprzez dalsze inwestycje.

Pozytywne perspektywy

Kofler podsumowuje: "Ostatnie dwa lata, a zwłaszcza Rok Corona 2020, oznaczały dla Blanco Professional i jej pracowników duże wyzwania, a także cięcia. Jednak dno zostało osiągnięte. Nasze środki zaradcze przynoszą efekty i jesteśmy przekonani, że stworzyliśmy podstawy do ponownego odniesienia sukcesu w perspektywie średnio- i długoterminowej."

Zakład w Oberderdingen nadal będzie odgrywał główną rolę w planach na przyszłość. Z około 1,5 miliona euro zainwestowanych przez Blanco Professional w 2020 roku, 790.000 euro - czyli ponad połowa - została zainwestowana w siedzibę i centralę firmy. firma

Blanco Professional działa w sektorze B2B. Grupa produkuje wysokiej jakości dobra inwestycyjne dla kuchni komercyjnych i jest dostawcą dla przemysłu.

Grupa Blanco Professional, zatrudniająca 693 pracowników, osiąga skonsolidowany obrót roczny w wysokości 103 milionów euro (rok obrotowy 2020). Do grupy należy centrala w Oberderdingen (Badenia-Wirtembergia), spółki zależne w Niemczech, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Austrii i Czechach oraz biura sprzedaży w Szwajcarii, Hiszpanii i Rosji.


Więcej aktualności

Nowa marka korporacyjna od października 2021 r