Katalog

OKS Spezialschmierstoffe GmbH

OKS Spezialschmierstoffe GmbH

  • ISO 9001:2015
  • ISO 14001:2015
  • ISO 45001:2018

OKS Spezialschmierstoffe GmbH

  • ISO 9001:2015
  • ISO 14001:2015
  • ISO 45001:2018

Powrót do przeglądu

Smar o wysokiej temperaturze topnienia (OKS 432) firmy OKS Spezialschmierstoffe GmbH

Zapytanie o produkt  

Smar do łożysk gorących

OKS 432 to łatwy do tłoczenia smar do gorących łożysk tocznych i ślizgowych itp. elementów pracujących w wilgotnym otoczeniu, pod wysokim obciążeniem i w wysokich temperaturach.

Obszary zastosowań

  • Do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych pracujących w wysokich temperaturach i przy dużych obciążeniach oraz w wilgotnym środowisku, np. w wentylatorach gorącego powietrza, konwerterach, kadziach odlewniczych, spiekalniach, systemach przenośników pod wpływem ciepła w przemyśle metalurgicznym. Długotrwałe smarowanie maszyn do robót ziemnych i budowlanych pracujących w wilgotnym środowisku
Zalety i korzyści
  • Wydłużona żywotność komponentów dzięki wysokiej ochronie przed zużyciem i bardzo dobrej zdolności pochłaniania ciśnienia
  • Niezawodna ochrona łożyska w wilgotnym środowisku dzięki dobrej ochronie antykorozyjnej w połączeniu z dobrą przyczepnością i wodoodpornością.
  • Optymalne smarowanie łożysk dzięki bardzo dobrej zdolności tłoczenia nawet w wysokich temperaturach bez utwardzania smaru w przewodach smarowych.
  • Przyjazna dla środowiska formuła niezawierająca metali ciężkich ani chloru
Dane techniczne
  • Dolna temperatura robocza: -15 °C (≤ 1.400 hPa)
  • Górna temperatura robocza: 150 °C (F50 (A/1500/600), 100h)
  • Konsystencja: 2 Klasa NLGI (DIN ISO 2137)
  • Lepkość (przy 40°C): 500 mm²/s (Olej bazowy)
  • Obciążenie spawania VKA: 2.800 N
Zastosowanie
W celu uzyskania optymalnego działania należy starannie oczyścić miejsce smarowania, np. uniwersalnym środkiem czyszczącym OKS 2610/OKS 2611. Przed pierwszym napełnieniem usunąć środek antykorozyjny. Tak napełnić łożysko, aby smar stały na pewno dotarł do wszystkich powierzchni funkcyjnych. Normalne łożyska napełniać do ok. 1/3 wolnej przestrzeni wewnętrznej łożyska. Napełniać całkowicie powoli obracające się łożyska (wartość DN < 50.000) i ich obudowy. Obudowę przekładni napełniać tylko do 3/4. Przestrzegać wskazówek producenta łożyska i maszyny. Ustalić termin i ilość dosmarowywania odpowiednio do warunków stosowania. Jeżeli odprowadzanie zużytego smaru stałego jest niemożliwe, należy ograniczyć ilość smaru, aby uniknąć nadmiaru smarowania łożyska. Przy dłuższych terminach dosmarowywania należy starać się o kompletną wymianę smaru stałego. Mieszać tylko z odpowiednimi smarami.

Branże
Rozwiązania firmy OKS są z powodzeniem stosowane w wielu branżach. Ten produkt ma następujące zastosowania:
  • Przemysł metalurgiczny
  • Przemysł stoczniowy i inżynieria morska
  • Technika komunalna
  • Przemysł papierniczy i opakowaniowy
  • Budowa maszyn (obrabiarek) i urządzeń
  • Logistyka
  • Przemysł chemiczny

Zapytanie o produkt  

Więcej produktów w kategorii Smary wysokotemperaturowe

Smar wysokowydajny i wysokotemperaturowy (OKS 404)

Smar wysokowydajny i wysokotemperaturowy

Półsyntetyczny smar na bazie ługu kompleksowego litowego o szerokim spektrum stosowania w szerokim zakresie temperatur....

Smary wysokotemperaturowe (OKS 418)

Smar odporny na temperaturę

OKS 418 to nieskraplający się wysokotemperaturowy smar łożyskowy do długotrwałego i zabezpieczającego smarowania w szerokim zakresie t...

Uniwersalny smar wysokotemperaturowy (OKS 420)

Smar uniwersalny do wysokich temperatur

OKS 420 to smar odporny na temperaturę uniwersalnego stosowania. Znakomicie nadaje się do korozyjnych warunków eksploatacji c...

Smar syntetyczny odporny na wysokie temperatury (OKS 424)

Smar syntetyczny odporny na wysokie temperatury

Syntetyczny smar stały do miejsc łożyskowania mocno obciążonych temperaturą, narażonych na wpływy środowiska powodujące koro...

Smary wysokotemperaturowe dla technologii przetwarzania żywności (OKS 479)

OKS 479 to w pełni syntetyczny smar do zastosowań w przemyśle spożywczym, przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych elementów maszyn w podwyższonych temperaturach roboczych.<...