Firma SSA Terminals, LLC wprowadziła do użytku 33 ciągniki terminalowe, które są przeznaczone dla bezemisyjnych pojazdów elektrycznych (EV) z w pełni zautomatyzowanymi złączami szybkiego ładowania (QCC) o dużej pojemności.
Stäubli Electrical Connectors, wiodący globalny producent złączy elektrycznych, podpisał umowę z SSA Terminals, LLC, spółką joint venture z Matson Navigation Company, na dostarczenie zautomatyzowanych złączy ładowania dla 33 ciągników terminalowych w porcie Long Beach w Kalifornii. Projekt ten jest jednym z największych zautomatyzowanych programów ładowania pojazdów elektrycznych w aktywnych portach w Stanach Zjednoczonych. SSA Terminals i Stäubli wdrażają również obecnie pięć dodatkowych jednostek z QCC w porcie Oakland.
Projekt z SSA Terminals jest częścią grantu w wysokości 50 milionów dolarów, który port Long Beach otrzymał od California Air Resources Board (CARB) w ramach programu Zero and Near Zero Emission Freight Facility (ZANZEFF). ZANZEFF finansuje transformacyjne strategie redukcji emisji w obiektach towarowych w całym stanie i jest częścią California Climate Investments, ogólnokrajowego programu, który wykorzystuje miliardy dolarów z limitów i handlu w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, wzmocnienia gospodarki oraz poprawy zdrowia publicznego i środowiska - zwłaszcza w społecznościach znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.
W ramach tego projektu 33 ciągniki używane do transportu kontenerów wokół terminalu zostały wyposażone w napęd elektryczny. SSA Terminals, operator terminalu portowego, wybrał australijską firmę Tritium do zainstalowania ładowarek prądu stałego o mocy 175 kW do zasilania ciągników oraz firmę Stäubli do zainstalowania automatycznego rozwiązania szybkiego ładowania QCC.
Korzyści dla Kalifornii i jej portówSystem QCC firmy Stäubli wykorzystuje zamkniętą konstrukcję wtyczki i
gniazda, która jest samoczyszcząca i zabezpieczona przed dotykiem po obu stronach wtyczki i może łatwo korygować niewspółosiowość. W porcie Long Beach 33 systemy QCC automatycznie łączą sprzęt przeładunkowy Tritium ze złączem na każdym ciągniku terminalowym, tworząc bezpieczny i wydajny system przeładunkowy. Oto kilka najważniejszych cech tego rozwiązania technologicznego
- Bezdotykowa obsługa: Wszystkie ciągniki mogą być ładowane jednocześnie bez konieczności ręcznej interwencji. Kierowcy po prostu podjeżdżają do stacji ładowania, a QCC wyjeżdża, aby podłączyć ciągniki podczas przerw lub zmian. Zapewnia to maksymalny czas ładowania i wykorzystanie pracy.
- Odporność na warunki środowiskowe: Każdy QCC ma moc znamionową ponad jednego megawata i jest wyposażony w komponenty z certyfikatem UL, które są odporne na zanieczyszczenia, które zwykle zanieczyszczają sprzęt portowy, takie jak słone powietrze, wysoka wilgotność oraz rdza i guma w powietrzu.
- Niskie/żadne koszty utrzymania: System QCC został zaprojektowany na 100 000 cykli podłączania i wymaga niewielkiej lub żadnej konserwacji przy oczekiwanej żywotności od 20 do 30 lat.
- Lepsza jakość powietrza: Projekt ten pomaga spełnić strategie redukcji emisji określone we Wspólnym Planie Działania na rzecz Czystego Powietrza Portu Long Beach i Portu Los Angeles, którego celem jest uczynienie operacji terminalowych w 100% bezemisyjnymi do 2030 roku.
"Stäubli jest wdzięczna SSA Marine za możliwość połączenia pojazdu z infrastrukturą i zademonstrowania innowacyjnej technologii bezemisyjnej, która poprawia wydajność operacyjną
bez zanieczyszczania otaczającego nas powietrza"
David Rababy - Sales Director E-Mobility North America.
Ten projekt ze Stäubli jest kolejnym krokiem na drodze SSA Terminals do dekarbonizacji swojej działalności. Opiera się on na długiej historii innowacji firmy w zakresie testowania i wdrażania nowych technologii w celu zmniejszenia emisji w terminalach morskich.
o SSA Terminals / SSA MarineSSA Terminals jest spółką zależną SSA Marine, jednego z wiodących na świecie niezależnych, prywatnych operatorów terminali morskich, prowadzącego działalność w ponad 250 terminalach i operacjach kolejowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Azji. Od momentu założenia w 1949 roku, SSA Marine stale się rozwija, mając na uwadze dobro swoich klientów.
O Porcie Long BeachPort Long Beach jest jednym z najważniejszych portów morskich na świecie, bramą dla handlu trans-pacyficznego i liderem w zakresie przepływu towarów i ochrony środowiska. Port obsługuje ponad 200 miliardów dolarów handlu rocznie i zapewnia 2,6 miliona miejsc pracy związanych z handlem w całym kraju, w tym 575 000 w południowej Kalifornii.