Katalog

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

30.11.2021 01:11

Prawidłowe zabezpieczenie opon podróżnych

Dolezych zapewnia bezpieczeństwo na transporterach samochodowych

Dortmund. Problem prawidłowego zabezpieczenia ładunku jest tak stary jak przemysł transportowy. Fachowa wiedza i elastyczność są niezbędne, ponieważ specyficzne zadania wymagają specyficznych urządzeń i metod mocowania. Firma Dolezych z Dortmundu opracowała zupełnie nową generację pasów mocujących i kontrolera naprężenia TensionController do transportu samochodów osobowych i ciężarowych.

Niezależnie od tego, czy jest to cenny klasyczny samochód, nowy samochód czy też ważąca kilka ton ciężarówka - w przypadku transportu samochodów ciężarowych i osobowych prawidłowe zabezpieczenie podlega prawom fizyki; istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę:
Transport musi odbywać się w sposób bezpieczny, zgodnie z przepisami ruchu drogowego (StvO); przede wszystkim zestaw nie może stwarzać zagrożenia dla użytkowników dróg.
Powstałe siły mocujące muszą być równomiernie rozłożone na punkty mocowania lub płyty podłogowe, nawet jeśli między płytą podłogową a pojazdem jest czasem niewiele miejsca dla prawidłowego naprężenia pasów mocujących. Haki mocujące nie mogą uszkadzać płyty podłogowej. Lakier, felgi aluminiowe itp. również nie lubią stalowych haków i reagują bardzo alergicznie na prawidłowe, ale szorstkie mocowanie z uszkodzeniem lakieru i zadrapaniami.
Podsumowując, transport samochodowy jest bardzo trudnym zajęciem

Właściwe zabezpieczenie - ale jak?

Dolezych zaprojektował swoje wysokowydajne pasy mocujące z kontrolerem naprężenia dla taśm 35 mm i 50 mm specjalnie do transportu samochodów osobowych i ciężarowych. Nowo opracowane taśmy charakteryzują się doskonałymi właściwościami ściernymi i niskim stopniem wydłużenia poniżej 4% (PES), poniżej 2,5% (PES/UHMW-PE) i poniżej 1,5% (wysokowydajne włókna Dyneema® UHMW-PE). Produkty te gwarantują optymalne przenoszenie i rozkład przyłożonej siły sprężającej. Punkty mocowania są równomiernie obciążone, dzięki czemu przy prawidłowym stosowaniu wykluczone jest uszkodzenie np. płyty stropowej. Kłopotliwe ponowne naprężanie jest w znacznym stopniu wyeliminowane, ponieważ siła naprężająca jest utrzymywana przez cały czas transportu. Ponadto ta innowacyjna rodzina produktów spełnia najnowsze specyfikacje testowe grupy ekspertów TÜV Süd (w których opracowaniu Dolezych odegrał kluczową rolę w 2018 r.).

TensionController firmy Dolezych to specjalny wąż, który umieszcza się nad oponą, aby taśma mocująca nie stykała się z oponą (zgodnie z wytyczną VDI 2700 B. 8.1/8.2 taśma nie może mieć w żadnym miejscu bezpośredniego kontaktu z oponą). Nowy TensionController ma na zewnątrz specjalnie opracowany inhibitor poślizgu, dzięki czemu przylega do opony. Jednocześnie od wewnątrz posiada najlepsze właściwości ślizgowe, dzięki czemu taśma mocująca może się bardzo dobrze przesuwać, a zastosowane siły napinające są równomiernie rozłożone. Kolejną zaletą jest to, że taśmę można szybko i łatwo nawlec. Wyjątkowo kompaktowa konstrukcja zintegrowanej grzechotki (o sile napinania 500 daN) zapewnia również wygodną obsługę, nawet w przypadku ograniczonej przestrzeni.

TensionController jest wyjątkowy ze względu na wyjątkową sprawność eta ≥ 0,5. Sprawność mierzy, jak bezstratnie TensionController rozkłada siłę napinającą przyłożoną przez grzechotkę na oponę. Oznacza to, że co najmniej 50 procent pierwotnie przyłożonej siły naprężenia wstępnego trafia na "drugą stronę" opony - w przypadku innych produktów wartość ta jest czasami znacznie niższa

Twoja przewaga: dzięki TensionController szybciej osiągniesz swój cel

  • Szybka kontrola dzięki zgodności z normą VDI 2700 arkusz 8.1/8.2 i DIN EN 12195-2
  • Brak konieczności napinania podczas jazdy - dzięki najlepszym właściwościom ślizgowym wewnątrz. Brak efektu "przyklejania się i ślizgania" taśmy wewnętrznej podczas napinania. Dzięki TensionController siła naprężenia wstępnego jest przenoszona ze znacznie mniejszymi stratami niż dotychczas, sprawność η (eta) jest większa.
  • Wytyczne dotyczące obciążenia są przestrzegane. Nowe pasy mocujące z TensionController spełniają aktualne wytyczne dotyczące obciążenia producentów OEM, np. firmy Daimler.
  • Dobrze mieć: Certyfikat GS i dodatkowy certyfikat produktu według TÜV SÜD (norma ZSRAS2019/01 Reifenradsicherung)
Innowacyjność z tradycją

Dolezych, firma rodzinna z Dortmundu, tradycyjnie i z pasją zajmuje się prawidłowym zabezpieczeniem ładunku. Poprzez udział w komisjach ekspertów i komisjach normalizacyjnych producent jest w znacznym stopniu zaangażowany w rozwój standardów. Inżynierowie Dolezych opracowali już wiele produktów, które ustanowiły precedens i często były przyjmowane i kopiowane przez branżę.

Do transportu na transporterach samochodowych Dolezych już w 2018 r. wspólnie z grupą specjalistów ds. zabezpieczania ładunków TÜV SÜD opracował stanowisko badawcze, aby zademonstrować (nieznane wcześniej) rzeczywiste siły zabezpieczające generowane na pojedynczej oponie i we wszystkich elementach pasa mocującego w czysto statycznym teście. Od tego czasu testy te stały się nowym punktem odniesienia dla certyfikacji TÜV SÜD.
Inżynierowie Dolezych wykorzystali nowe wyniki badań do opracowania nowej generacji pasów mocujących do zabezpieczania ładunków samochodów osobowych i ciężarowych. Zostały one przetestowane wraz ze wszystkimi komponentami, takimi jak haki obrotowe, TensionController i grzechotki napinające, zgodnie z nowymi specyfikacjami testowymi.
W "systemie modułowym" różne grzechotki i taśmy można łączyć ze sobą i w ten sposób optymalnie dopasować do specyficznych warunków pojazdu transportowego i przewożonych pojazdów.

Więcej aktualności

17.08.2023 01:00

Pasek mocujący z różnicą
Zazwyczaj pasy mocujące są używane do wiązania i zabezpieczania ładunków. Czasami jednak niekonwencjonalne sposoby również prowadzą do celu
W użyciu jako zawiesie na głowę

05.07.2023 01:05

#Spotted



Osiem metrów łańcucha odciągowego po prostu przerzucone luźno przez lewe ramię, w tym...

Udo Dolezych ponownie wybrany na stanowisko prezesa
Dolezych na NUFAM 2021