JAKOB Antriebstechnik GmbH
07.02.2023 00:02
Zwiększenie wydajności poprzez zautomatyzowane procesy przezbrajania: Ze względu na gwałtowny wzrost różnorodności produktów, nowoczesne tłocznie bardziej niż kiedykolwiek stają obecnie przed wyzwaniem, jakim jest jak najbardziej płynne przeprowadzanie wymiany narzędzi lub ustawiania systemu. Czas przezbrojenia odgrywa oczywiście kluczową rolę w zakresie produktywności. Obecne sprzęgła do szyn chwytakowych (sprzęgła do szyn profilowych) mogą tu wnieść znaczący wkład w zwiększenie ekonomiczności i bezpieczeństwa systemów.
Dzisiejsze systemy sprzęgieł muszą być lekkie, niezwykle sztywne i samoblokujące. Ponadto muszą być możliwe do monitorowania elektrycznego i obsługiwać je w sposób możliwie intuicyjny. W ten sposób można uniknąć wad elektromechanicznych lub hydraulicznych systemów zaciskowych. Systemy hydrauliczne wymagają dodatkowych przewodów zasilających i układów pompowych oraz wymagają konserwacji.
Z kolei wersje elektromechaniczne mają inne wady. Zwiększają one znacznie całkowitą wagę sprzęgieł i mogą stanowić problem podczas przerw w dostawie prądu. Ze względu na wysokie przełożenie przekładni poluzowanie części sprzęgła może być trudne.
JAKOB Antriebstechnik oferuje sprzęgła do szyn profilowych, które można łatwo zastosować w połączeniu ze wszystkimi standardowymi szynami profilowymi. Mocuje się je bezpośrednio lub za pomocą płyt adapterowych do istniejących szyn profilowych różnych producentów i dlatego nadają się również do modernizacji. Rozdzielenie na wymienne szyny może odbywać się zarówno w kierunku pionowym (seria PKV), jak i poziomym (seria PKH). Opatentowany, zwiększający moc klinowy mechanizm zaciskowy z łatwością zamyka szczelinę złącza do 5 mm pomiędzy częścią aktywną i pasywną. Taka kinematyka zacisku zapewnia wysoką sztywność i precyzję połączenia. Wytwarzanie siły zacisku jest gwarantowane przez elektryczne zapytanie o stan zacisku oraz minimalną siłę zacisku w przypadku spadku ciśnienia.
Typy PKH i PKV można dopasować do wszystkich popularnych profili szyn chwytaków. Oprócz wariantu pneumatyczno-automatycznego w ofercie znajduje się również wersja ręczno-mechaniczna systemów sprzęgieł. Są one konwencjonalnie mocowane za pomocą śruby. Do ręcznego zastosowania siły docisku posiadają napęd z podwójnym gwintem, który uruchamia tłok dociskowy. Sprzęgła automatycznie zamykają nawet pięciomilimetrowe szczeliny między częścią aktywną a pasywną i są elektrycznie odpytywane. Montuje się je w szynach chwytaków bezpośrednio lub za pomocą prostych płyt adapterowych. Dodatkowo do systemów automatycznych można dołączyć sprzęgła energetyczne. 'Wraz z procesem zamykania tworzą one elektryczne i pneumatyczne połączenie z wymienną szyną' Zalety są oczywiste: rozwiązanie pneumatyczne TYP PKH-P lub PKV-P jest lekkie i, podobnie jak systemy hydrauliczne, niezależne od awarii zasilania, ale wymaga niewielkiej konserwacji i jest ekonomiczne jak sprzęgła z napędem elektrycznym. W użyciu sprzęgła chwytakowe zapewniają znacznie krótszy czas ustawiania - a tym samym zwiększają produktywność całego systemu.
PKV - cechy konstrukcyjne:
Sprzęgło składa się z części biernej i czynnej wykonanej z hartowanej stali. Siła zacisku jest generowana w części aktywnej przez przesuwaną osiowo śrubę blokującą i mechaniczną przekładnię zaciskową. Taka konstrukcja umożliwia uzyskanie dużych sił mocowania i dużej sztywności dynamicznej przy niewielkiej masie. Do wymiany narzędzia wymagany jest pionowy skok podnoszenia "K" (patrz karta katalogowa).
Seria PKV jest przeznaczona do operacji sprzęgania pionowego, dostępna zarówno jako w pełni automatyczna, pneumatycznie sterowana wersja PKV-P, jak i seria PKV-M z prostą obsługą ręczną.
PKH - cechy konstrukcyjne:
Seria PKH odpowiada serii PKV, ale jest przeznaczona do procesów zaciskania poziomego. Występuje również w wersji pneumatycznej (PKH-P) i ręcznej (PKH-M).
PKP - cechy konstrukcyjne:
Seria PKP jest pionowym sprzęgłem liniowym z obsługą ręczną. Proces zaciskania odbywa się poprzez dokręcenie śruby. Produkcja z aluminium czyni serię bardziej ekonomiczną.
PVH M
Sprzęgło szynowe profilowe PVH-M przeznaczone jest do sprzęgania poziomego o dużej precyzji i sztywności. Napinanie i zwalnianie odbywa się ręcznie.
21.11.2024 01:05
Zoptymalizowane sprzęgło bezpieczeństwa&nb...
09.11.2024 01:05
Kiedy potrzebne jest sprzęgło serwo?01.10.2024 01:05
Sprzęgło wału z blokadą wymuszoną10.09.2024 01:05
Złącze bezpieczeństwa SKBNowoczesna inżynieria mechaniczna dąży do coraz bardziej kompaktowych komponentów o większej gęst...
17.08.2024 01:05
Metalowe sprzęgło mieszkowe KG13.07.2024 01:05
Nakrętka mocująca MDA